zaterdag, juli 01, 2006










Hoi hoi!!!

Het heeft even geduurd, maar hier is dan weer een verslagje van thuis in Melkbos! Ik ben druk bezig geweest met scrappen, een workshop aan het volgen via internet waarmee ik toch elke dag wel even aan de slag ben. Bovendien heeft Nynke nu vakantie en ondernemen we veel kleine uitstapjes. Zo zijn we bij Jimmy Jungle geweest. Een soort binnenspeeltuin vergelijkbaar met die in Echt. Ze vonden het allebei geweldig. We zijn samen met Andrea en Amy en Emily gegaan en nog een aantal andere moeders en hun kinderen. Heel gezellig. Gisteren zijn we bij Shreya (een ander meisje uit Nynke's klas) gaan spelen en toen Ruben rond half 2 moe werd en ik wilde gaan, wilde Nynke niet mee. Ach, zegt ze, dan ga jij Ruben maar in bed leggen en kom je me weer halen als hij wakker is. Dat hebben we dus gedaan. Alleen toen ik rond 5 uur kwam om Nynke op te halen, wilde ze nog steeds niet mee. Ik blijf hier wel slapen zegt ze!! Dat hebben we toch maar niet gedaan. Maar aangezien Shreya's mama en ik het ook goed samen kunnen vinden, hebben we volgende week nog eens afgesproken. Maandag gaan we weer met Andrea en de kids op stap en holidayschool bevalt Nynke gelukkig ook heel goed. Ze hebben dan geen echt schoolprogramma maar doen allerlei leuke dingen, zoals koekjes bakken, plantjes poten, etc. Het weer is nog steeds fantastisch, zo'n 25 graden en altijd strakblauwe hemel. Echt genieten dus!!
We zijn net terug van een braai bij een Afrikaanse collega van Geert en dat was heel gezellig. Zo leuk, zij spreken afrikaans en wij nederlands en we kunnen elkaar prima verstaan. Ook de kinderen hebben zich prima vermaakt.

Op deze foto (11 juni) zijn we in Hermanus walvissen kijken en staat Ruben voor het eerst een hele tijd helemaal alleen .
Hij heeft inmiddels ook zijn eerste stapjes alleen gezet!! Vorige week zaterdag liet hij ineens de tafel los en liep een pas of 5 naar me toe. Dat doet hij nu dus regelmatig maar na een stap of 5 kiept hij om. Hij begint ook al wat woordjes te zeggen. Hij zegt mama, ba (bal), bahaa (banaan), khekhe (kikker). Herkent ook al veel wat er gezegd wordt; als ik zeg dat we naar boven gaan, kruipt hij naar de trap. Als ik zeg dat we een boekje gaan lezen, pakt hij een boek. Ook koek, eten, drinken, bal, ballon, vogel, kikker, auto, onze namen, en nog een aantal andere dingen bergijpt hij. Hij vindt K3 ook helemaal het einde. Dat zijn dus ook fijne babysits. Als ik ga koken zet ik de dvd van K3 aan en Ruben weet niet hoe snel hij bij de tvkast moet komen!! Hij trekt zich omhoog en staat in een ruk naar de dames te kijken en danst dan ook!! ZO'n leuk gezicht!!
Nynke spreekt al heel goed engels. Ze kan tot 15 tellen in het engels en zingt het hele abc. Verosha (de moeder van Shreya) zei dat Nynke de hele middag alleen maar engels heeft gesproken en zij haar prima kon verstaan. Ze heeft geleerd hoe ze een bal moet vangen en dat wil ze dan ook de hele tijd aan iedereen laten zien. Ze is er heel trots op.

Schommelen doet ze ook al heel aardig zelf. En haar angst voor de zee begint weer wat af te nemen (gelukkig). We zijn afgelopen week al een paar keer naar het strand geweest om te picknicken of gewoon lekker in het zand te spelen.


Ruben vindt het daar helemaal het einde, kruipt lekker in het zand rond en eet het af en toe!! Maar hij is er inmiddels ook wel achter dat het niet zo smakelijk is.

Al probeert hij het toch elke keer weer! Of een lekker steentje. Stenen weet hij overal uit te halen (af en toe vraag ik me af waar hij ze vandaan haalt), hij vindt er dus altijd wel een als we buiten zijn. Zelfs op grasveldjes.

Verder hebben we het allevier nog steeds heel erg naar onze zin hier. Verbazingwekkend hoe thuis je je kunt voelen in een vreemd land, maar dat doen we dus wel. Gelukkig maar, al zal het vertrek straks best moeilijk worden. Nou, ik ga eens naar bed. Zal weer verslag doen van onze uitstapjes de komende 2 weken.