zondag, mei 14, 2006

Hi there!!

Hier weer een update van ons huiselijke leven hier!
Er zijn weer geen echt noemenswaardige dingen gebeurd, maar ik begin gewoon te vertellen en dan heb ik, denk ik, zo weer het beeldscherm gevuld!!
We hebben een heerlijk zonnige week achter de rug, warm zelfs!! Van maandag tot gisteren zo'n 30 graden! En dat noemen ze dan winter!!! Maar goed, vandaag was het wel zonnig maar zo'n 10 graden minder warm. Is natuurlijk nog steeds lekker. We hebben vandaag wel de eerste herfstbladeren op de grond zien liggen en een aantal bomen in herfstkleuren!! Het gaat dus toch gebeuren. Maar , zo is me verteld, onder de 10 graden wordt het hier niet. Een fijne moederdag gehad vandaag; ontbijt op bed, en een prachtig kado van Nynke, op school gemaakt:

Op de achterkant van de tegel staat het volgende gedichtje:
Sometimes you get discouraged
because I am so small
and always leave my finger prints
on furniture and walls.
But everyday I'm growing up
and soon I'll be so tall
that all those little handprints
will be so hard to recall.
So here's a special handprint
just so that you can say
this is how my fingers looked
when I placed them here today!
Zo mooi!!! Had er gewoon een brok van in mijn keel!!
We zijn vandaag in de vlindertuin geweest (ja, we hebben het toch gevonden). Hartstikke leuk!
Er waren ook nog andere dieren, zoals leguanen, spinnen, schorpioenen en slangen. De slangen kon je gewoon oppakken of om je heen hangen (er was uiteraard iemand bij). Nynke wilde meteen weg uit die ruimte, maar de verzorgster van de slangen vroeg of we Ruben met een python op de foto wilden. Dat hebben we dus gedaan:

We wilden daarna eigenlijk nog naar een wijnboerderij gaan, lekker proeven!! Maar we vonden dat het er allemaal nogal dicht uitzag en we wisten niet of het gebruikelijk is om gewoon aan te kloppen, dus dat gaan we toch maar even uitzoeken voordat we erheen gaan. We zijn wel nog gaan uit eten in een restaurantje hier in Melkbos aan het strand. Heel gezellig en heel lekker. Nou ja, als je vlees neemt wel (het was een steak restaurant maar ik heb liever vis dus nam ik dat, maar dat was dus niet zo geslaagd, maar goed, het toetje maakte dat weer goed).

Afgelopen zaterdag heeft Nynke haar tweede feestje gehad, dit keer bij een meisje thuis. Nou, echt niet te geloven hoe dat hier gaat!! De hele klas wordt uitgenodigd (zo'n 20 kinderen). Ze hadden een luchtkussen in de tuin staan (nou was het wel een gigantisch huis met een net zo grote tuin) en Barney (dat is een populair tvfiguur voor de kids, een dinosaurus) kwam, die spelletjes met de kinderen deed en iedereen schminkte.

Ze heeft de grootste lol gehad!! Het gaat nu ook echt super op school, ze gaat net zo graag als thuis en spreekt al best aardig engels (natuurlijk geen lange zinnen maar het vordert gestaag). Ze wil inmiddels de disney dvd's die we mee hebben genomen steeds in het engels zien ipv in het nederlands.
Ruben heeft vandaag echt gekropen dus die gaat ook vooruit en hij begrijpt steeds meer (als je koek zegt begint hij al te watertanden en Nynke, papa en mama begrijpt hij ook) Ook zijn brabbelvariaties worden steeds ingewikkelder en uitgebreider, ben benieuwd of hij net zo snel en goed praat als zijn zus. Slapen gaat ook prima nu, hij slaapt meestal door en ik kan nu wel zeggen dat als hij niet goed slaapt er ook daadwerkelijk iets is (ziek of zo). Heel fijn dus.
Ik ben nu al 2 weken elke doordeweekse ochtend van 6 tot 7 aan het sporten en dat bevalt prima! Soms wel moeilijk met opstaan, maar ik ga en als ik eenmaal bezig ben voelt dat heel goed. Roeien, steppen, fietsen en hardlopen. En ook Geert gaat nu elke dinsdag en donderdagavond met een collega naar de gym.
Op woensdagavond ben ik nu steeds van 7 tot 10 aan het scrappen en dat is voor mij echt een fantastische uitlaatklep. We zijn meestal met z'n 6-en en dat is heel gezellig. Hier zijn een paar dingen die ik daar gemaakt heb:

Toen ik de eerste keer ging, wist ik (uiteraard) niet precies waar ik moest zijn. Andrea (de moeder van een vriendinnetje van Nynke) gaat ook elke woensdag en zij legde me uit hoe ik moest rijden. "Turn left at the second robots" zei ze. En ik maar denken, robots?? Dat zal dan wel een of andere winkel zijn of zo?? Vorige week werd me uitgelegd hoe ik bij het huis van Shreya (meisje dat gisteren jarig was) moest komen en ook nu hadden ze het weer over 'robots'. Nu heb ik toch maar even gevraagd wat het nou was en zo noemen ze hier de stoplichten!!! Nog nooit van gehoord!
Het verkeer is sowieso heel anders dan thuis. Je hebt natuurlijk het links rijden, maar ook voorrangsregels zijn anders. Beter gezegd die zijn er niet! Als je aan een gelijkwaardige kruising komt, heeft degene die er het eerst is voorrang, met andere woorden, de brutaalste gaat eerst! En je moet eens zien hoe het openbaar vervoer is hier! Ja, je hebt gewone bussen, maar er wordt veel meer gebruik gemaakt van "bakkies". Dat zijn pick-up's. Mensen die op straat op vervoer staan te wachten worden daarin opgehaald, achterin de laadbak wel te verstaan!! En die zijn af en toe bomvol!! Echt, de banden zijn bijna plat en de auto kiept dan haast naar achteren (bij wijze van spreken)!! En er staan overal mensen langs de straten, autowegen, op drukke kruispunten, echt niet normaal. Er wordt gefietst op de autoweg en laatst stond er iemand midden op een kruispunt een band te verwisselen!!
Het is dan wel weer zo dat als je op de autoweg (enkelbaans, buiten de bebouwde kom) harder rijdt dan degene voor je, diegene links op de vluchtstrook gaat rijden om je langs te laten. Je zet dan even je gevarenlicht aan om te bedanken. En aan de stoplichten sta je nooit zo lang te wachten. Ze hebben hier geen aparte stoplichten voor links of rechts af te slaan (tenminste nog niet gezien). Als rechtdoor groen heeft heb je dat ook om af te slaan. Dan moet je natuurlijk wachten tot het rechdoorgaand verkeer voorbij is eer je kunt afslaan, maar er staat een klein stoplicht met pijl die groen knippert als je kunt afslaan terwijl rechtdoorgaand verkeer rood heeft. Eigenlijk houdt dat in dat het heel vaak groen is voor af te slaan (vooral naar links). Dat is dan wel weer handig.
Nou, ik ga nog even tv kijken met Geert en dan naar bed, morgen weer vroeg op!!
See you later!!!