zondag, april 16, 2006

Het heeft even geduurd maar hier komt dan weer een nieuw bericht van ons. Niks spectaculairs dit keer. We hebben de afgelopen weken niet veel gedaan. Ik dacht dat jullie het misschien wel leuk zouden vinden om wat meer alledaagse dingen te zien.
Dit is bijvoorbeeld het winkelcentrum waar we onze dagelijkse boodschappen doen. Pick 'n Pay is een soort van Aldi maar dan veel groter. Hier hebben ze bijna alles, maar voor de meer speciale dingen moet je bij Woolworths zijn. Maar dan moet je met de auto gaan, want dat is te ver om te lopen.

Als je dan de weg afloopt, langs het winkelcentrum, kom je aan het strand. Onderweg kom je een aantal borden tegen (het Afrikaans is, geschreven, goed te volgen, maar als de mensen onderling praten kun je er geen touw aan vastknopen. Enkele woorden zijn (bijna)hetzelfde als in het nederlands, maar dat is het ook):

En dit is het stukje van de zee (vanuit de straat gezien) waar we lopend naartoe kunnen. Niet echt strand om lekker op te liggen (er zijn veel rotsen) maar wel heerlijk uitwaaien!!

Nu met de paasdagen hebben we lekker lang weekend!! Nynke heeft eieren geraapt (helaas niet geverfd, ze verstoppen hier alleen chocolade, geen gekookte eieren, dus eierverf hebben ze hier niet) en ze daarna weer verstopt zodat wij konden zoeken. Ruben snapt er nog helemaal niks van. Het weer is heerlijk dus misschien gaan we er vanmiddag nog op uit. Morgen is Geert jarig. Waarschijnlijk gaan we dan naar the 2 oceans aquarium in Kaapstad. Moet heel mooi zijn en vooral heel leuk voor de kids.
Gisteren zijn we Kaapstad beter gaan verkennen en kwamen in de betere buurt terecht!! Wauw!! Echt niet normaal, de huizen die je daar ziet!!

Er zit zelfs voor veel huizen iemand van de bewaking op een klapstoeltje.
We zagen ons hier wel al wonen!! Maar goed dat is 'een beetje' boven onze stand! Het uitzicht dat deze mensen hebben is prachtig:

Je hebt er alleen helemaal niks aan een fiets!! Het zijn echt geen heuvels zoals wij die kennen. Daar een hellingproef doen is echt een uitdaging!!
De bergen die je ziet noemen ze de 12 apostelen (ze liggen aan de tafelberg):

Nog een klein stukje verder gereden naar Signal Hill. Hier heb je prachtig uitzicht op Robbeneiland:

Het gaat weer wat beter met Nynke op school. De juf zegt dat ze al behoorlijk wat engels begrijpt en ze probeert nu echt contact te krijgen met de andere kinderen.
Ruben heeft ontdekt hoe hij moet lopen aan de handen. En dat is nu dan alles wat hij wil doen (voel het al in mijn rug!!). Ik leg hem zoveel mogelijk op zijn buik, zodat hij misschien nog gaat kruipen, dan kan hij zelf vooruit. Is toch wel handig. Gisteren zat hij ineens op zijn handen en knieen dus wie weet!!

Het weer blijft lekker, dus we gaan veel naar buiten. De speeltuin hier op het estate is natuurlijk een favoriete bestemming!! Er staat een klimrek, schommel en glijbaan, that's it, maar Nynke vindt het er geweldig. Vooral de schommel vindt ze leuk, Ruben trouwens ook. Ze hebben hier andere schommels dan bij ons. Ze zijn gemaakt van een autoband, dus Ruben kan er prima alleen in.

Nou het is inmiddels zondagavond en we zijn inderdaad nog op pad geweest. We zijn naar Paarl gegaan. Eigenlijk om naar een vlindertuin te gaan, maar die konden we niet vinden. Nynke was toch onderweg in slaap gevallen dus hebben we wat rondgereden in Paarl. Leuk stadje, en ook weer gedeeltelijk tegen de berg op gebouwd, dus errug steil!!
Het ziet er misschien niet zo uit op de foto maar het was echt een behoorlijke helling! En hier staan reclameborden, ge -en verboden meer in het afrikaans dan hier bij ons in Melkbos. Best grappig af en toe. Er stond bijv een bord met
hoerskool en laerskool erop (hogere -en lagere school dus).
We zijn het Paarl Mountain Nature Reserve ingereden. Dat was nogal een 'rocky road' en onze auto is niet echt 'rocky road material' dus we hebben wat afgehobbeld op die weg. Maar het was het wel waard. Bovenop de 50 miljoen jaar oude 'Paarl Rock' (de op een na grootste uitstekende rots ter wereld) klimmen en dan op Paarl uitkijken:

En dan begint de afdaling. Dat is toch niet zo gemakkelijk met een kind op je arm en de camera en fototoestel om je nek!! Maar het is ons gelukt om weer heelhuids bij de auto te komen.