woensdag, maart 15, 2006

Hier ook een berichtje van Geert, want uiteindelijk zijn we hier om te werken en niet wat op de lauweren te rusten! Er valt echter nog niet veel te doen. De meeste voorbereidingen zijn klaar (ik heb eindelijk mijn heftrucks op site, maar dat later) en de boot komt zaterdag in plaats van vandaag. Dat betekent maandag pas containers op site (hopelijk) en tot die tijd onze opdrachtgever wat achter de vot aan zitten dat hij zorgt dat hij maandag zijn deel van het werk klaar heeft. Er moet nog wel het een en ander gebeuren voordat wij aan de slag kunnen. Ze hebben me beloofd dat alles vrijdag klaar zou zijn. Dat moeten we dan maar geloven! Er gebeurt zo langzamerhand wel wat, maar het gaat langzaam. Als vreemde firma in Afrika kun je toch niet zo gemakkelijk zaken doen als ik gedacht had. Ik ben anderhalve week bezig geweest op via de telefoon een offerte te krijgen voor heftrucks en ook een bevestiging dat ze daadwerkelijk geleverd worden. Uiteindelijk heb ik een offerte gekregen op naam van Atlantis. Zij hebben mij de mogelijkheid gegeven om op hun naam in te kopen. Dan profiteer ik van hun kortingen en hun naamsbekendheid om iets geregeld te krijgen. Dat is wel erg prettig. Gisteren zijn we een hele tijd bezig geweest om een woning te krijgen voor een paar Duitse collega's. Dat heeft behoorlijke discussies en ergernis gekost, maar het is uiteindelijk gelukt. Morgen neem ik ze mee naar de site voor de werkplek voor het komende half jaar te bekijken, en samen met hun de laatste dingetjes nog te regelen.

En dan nog iets:
Wisten jullie dat:
- We problemen hadden met de wasmachine
- Deze door de keuken wandelde als hij ging centrifugeren
- Dat ik een leuke foto heb waar Claudia de wasmachine in bedwang houdt
- Ik deze ook nog op deze blog zet.
- Ik ook zo over de wasmachine heb gelegen
- Ik toen ontdekte dat de transportbouten er nog in zaten terwijl de machine dus liep
- Deze dus nu behoorlijk krom zijn
- De wasmachine het wel weer goed doet.
- Dat het dus toch wel goed was dat Claudia over de wasmachine heeft gelegen.

Dat was het weer. De foto's komen eraan!!

Groeten Geert